Partner serwisu
Biznes i przemysł

Silniki nowych samolotów LOT z częściami MTU Aero Engines Polska

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. MTU Aero Engines Polska

Podziel się ze znajomymi:

Podczas Paris Air Show 2025, MTU Aero Engines osiągnęło historyczny kamień milowy, podpisując zamówienia na silniki o wartości około 1,75 miliarda dolarów – to najwyższa wartość zamówień w historii firmy na targach branżowych. Przekłada się to bezpośrednio na dodatkowe zlecenia dla MTU Aero Engines Polska.

Większość zamówień dotyczyła silnika GTF firmy Pratt & Whitney, napędzającego rodzinę samolotów A320neo. Dużym zainteresowaniem cieszył się także model PW1500G GTF, który montowany jest wyłącznie w maszynach Airbus A220 – LOT zamówił 40 nowych samolotów właśnie z tym silnikiem. Zakład MTU Aero Engines Polska w Tajęcinie produkuje komponenty do PW1500G, w tym łopatki kierujące, łopatki wirujące i elementy turbiny niskiego ciśnienia, które są w Polsce także montowane.

Projekt, rozwój, wsparcie i produkcja

Realizacja produkcji części do silnika A220 to wynik ścisłej współpracy pomiędzy różnymi działami firmy, od projektowania po działania operacyjne.

– Zamówienie na silniki GTF Pratt & Whitney to około 30% z ponad 400 tys. części, które zamierzamy w tym roku dostarczyć do naszych klientów. Jest to ważna część naszego przychodu – mówi Jan Florian, Prezes Zarządu MTU Aero Engines Polska. – To zamówienie niewątpliwie umacnia naszą pozycję i potwierdza, że jesteśmy godnym zaufania partnerem biznesowym. Pokazuje ono też, że nasz zakład działa w przewidywalny i stabilny sposób, gotowy do realizacji dużych kontraktów bez konieczności reorganizacji. Ten rekordowy sukces podczas Paris Air Show to świadectwo zaufania rynku do naszej firmy i dowód na naszą mocną pozycję.

Technologia, która poprawia efektywność spalania

Rodzina silników GTF (geared turbofan) Pratt & Whitney to przełomowe rozwiązanie w dziedzinie napędu lotniczego. Znacząco zwiększa ono efektywność paliwową, redukuje emisję spalin i ogranicza hałas w porównaniu z konwencjonalnymi jednostkami napędowymi. Kluczem do tej technologii jest przekładnia redukcyjna, umożliwiająca wentylatorowi i turbinie niskiego ciśnienia pracę z optymalnymi, niezależnymi prędkościami. Ta rodzina silników została zaprojektowana z myślą o najwyższych standardach operacyjnych i środowiskowych.

MTU Aero Engines posiada udziały na poziomie około 15-18% w programie silników GTF, w zależności od konkretnego modelu. Firma odpowiada za projektowanie i produkcję kluczowych komponentów – w tym stopni sprężarki wysokiego ciśnienia, szybkoobrotowej turbiny niskiego ciśnienia oraz uszczelnień szczotkowych. Ponadto około jedna trzecia silników PW1100G-JM montowana jest w zakładzie MTU w Monachium. Jednostki GTF napędzają m.in. samoloty z rodziny Airbus A320neo oraz A220.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Specjalne rejsy LOT do Kalamaty i Trondheim

Pasażer i linie lotnicze

Specjalne rejsy LOT do Kalamaty i Trondheim

Mateusz Kieruzal 23 lipca 2025

PLL LOT. 179 samolotów i 27,7 mln pasażerów w 2035 r.

Biznes i przemysł

Oman namawia LOT i Wizz Air na loty

Pasażer i linie lotnicze

Oman namawia LOT i Wizz Air na loty

Mateusz Kieruzal 22 lipca 2025

Zobacz również:

Podsumowanie Paris Air Show 2025

Biznes i przemysł

Podsumowanie Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 03 lipca 2025

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Pasażer i linie lotnicze

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 24 czerwca 2025

Rynek Lotniczy na Paris Air Show 2025

Biznes i przemysł

Rynek Lotniczy na Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Specjalne rejsy LOT do Kalamaty i Trondheim

Pasażer i linie lotnicze

Specjalne rejsy LOT do Kalamaty i Trondheim

Mateusz Kieruzal 23 lipca 2025

PLL LOT. 179 samolotów i 27,7 mln pasażerów w 2035 r.

Biznes i przemysł

Oman namawia LOT i Wizz Air na loty

Pasażer i linie lotnicze

Oman namawia LOT i Wizz Air na loty

Mateusz Kieruzal 22 lipca 2025

Zobacz również:

Podsumowanie Paris Air Show 2025

Biznes i przemysł

Podsumowanie Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 03 lipca 2025

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Pasażer i linie lotnicze

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 24 czerwca 2025

Rynek Lotniczy na Paris Air Show 2025

Biznes i przemysł

Rynek Lotniczy na Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij